Aangeraakt en geraakt worden

De fijne voordelen van een massage

Massage heeft verschillende effecten op het lichaam, zowel fysiek als mentaal. Hier een aantal van de belangrijkste voordelen:

• Ontspanning
    Even alles loslaten en aandacht voor jezelf met een massage helpt je spieren te ontspannen en vermindert de spanning in je lichaam. Dit geeft een algeheel gevoel van ontspanning en welzijn.

• Verbetert de bloedcirculatie
    Massage stimuleert de bloedcirculatie, waardoor er meer zuurstof en voedingsstoffen naar de weefsels gaan. Dit helpt afvalstoffen af te voeren en bevordert het herstel van je lichaam.

• Verlicht pijn
    Massage ontspant de spieren en verbetert de bloedcirculatie. Zo helpt massage pijn verminderen, vooral bij spier- en gewrichtspijn.

• Vermindert stress en angst
    Massage verlaagt het niveau van stresshormonen, zoals cortisol, en bevordert de afgifte van endorfines. Dit helpt stress en angstgevoelens te verminderen.

• Verbetert de flexibiliteit en mobiliteit
    Regelmatige massages verbeteren de flexibiliteit en mobiliteit van gewrichten en spieren, wat vooral nuttig is voor als je een zittende levensstijl hebt of last hebt van bepaalde gezondheidsproblemen.

• Stimuleert het zenuwstelsel
    Massage stimuleert het zenuwstelsel stimuleren en bevordert een gevoel van alertheid en algeheel welzijn.

• Verbetert je slaapkwaliteit
    Massage verlaagt stress en het bevordert ontspanning en kan zo de kwaliteit van je slaap verbeteren.

Goed voor je lichaam

• Maakt je spieren soepel
  • Verhoogt je weerstand
  • Stimuleert het zelfgenezend vermogen